torsdag 8 december 2016

kvistarna som omvandlades till något helt annat....



Under sista veckan bloggade jag inte så mycket eftersom jag inte ville avslöja för mycket inför redovisningen.
Precis som jag nämnde under redovisningen så jobbade jag vidare med kvistarna i vasen som jag hittade i mitt förråd. När jag målade de i olika färger dök det upp en massa tankar och jag undermedvetet omvandlade de här kvistarna till något annat, de blev något, de blev min egen identitet på något sätt. Helst plötsligt såg jag inte det som en dekorations vas längre. Temat som jag har arbetat med är identitet och identitetsskapande och hur olika vi är i olika situationer. Kvistarna kom att spela en viktig roll då jag såg de kvistarna som någonting som förmedlade just hur olika identiteter människan har beroende på var man befinner sig. Man har inte en identitet utan man har många.

Under tiden jag dekorerade kvistarna och målade de fick jag en tanke att jag på något sätt skulle ha de på mig för att förmedla den burskap som jag beskrev ovan. Jag ville på något sätt sätta de på huvudet. Vilket jag gjorde. Jag tog bilder på mig själv och kvistarna och redigerade sedan i Photoshop och helt plötsligt blev det något annat av kvistarna från mitt förråd. De fick ett liv och de blev mina identitetskvistar. Det blev mitt konstverk :))

Lärde mig mycket om Photoshop vilket var jättebra då jag inte har haft så mycket kunskap i det innan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar