söndag 13 november 2016

Picasso inspirerad



Den här veckan har jag ägnat mig åt att måla med akvarell. Jag har jobbat vidare på det jag skapade förra veckan. Jag har utgått från min bild som jag fotade på mig själv med mask på och skapat något som är i samma tema fast lite annorlunda. Med inspiration från Picasso har jag försökt förmedla identitetsskapande och hur vår identitet förändras eller de lager som vår identitet består av beroende på vart vi befinner oss.
Under arbetets gång har jag även funderat på det där med manligt och kvinnligt och hur man kan se det i mina två akvarellmålningar. Hur kan man se att den ena målningen är kvinnlig och den andra manlig? 
Jag kommer att jobba vidare på detta och målningarna är inte klara än.
Det var intressant att se hur samma tema kan bli så olik från mina fotografier från förra veckan, fast ändå inte?! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar